Sedefkar Erdoğan Baydar 1953 Fatih doğumlu. Aile geçmişi (baba soyu) Kırım kökenli olan Sanatçı’nın yakın aile, akraba çevresi de musiki ve sanat ile iştigal edenler arasındaydı. Sazende, bestekar, el sanatlarını icra edenlerin bulunması da kendisine sanat alanı için yön tayin etmesi anlamında olumlu etkileri oldu.

Baydar, 1965’li yıllarda Türk Musikisi ve Türk El Sanatlarına olan ilgisi münasebetiyle kendisinin halen icra ettiği klasik kemençe yapımı, sedeflenmesi ve cazibesine kapıldığı Unutulmaya Yüz Tutan Sedef Kakmacılığını uzun yıllar sürdürecekti. Bugüne kadar, her an icra etmekten keyif aldığı ve heyecan duyduğu sanatını yıllarca profesyonel iş yaşamı ile eş zamanlı olarak sürdürdü.

Sedef kakma ve sedef Kakmacılığına merakı kendisini Sedefkarlık sanatında uzun yıllar usta olarak hizmeti olan Kapalıçarşı Zincirli Han’da faaliyet gösteren Sedefkar Nerses Semerci oğlu ile tanıştırmış ve ustası ile başlayan dostlukları aynı zamanda sanatçıya Sedefçilik sanatını daha da çok sevdirmişti. Bu süreç içerisinde dostlukları pekişti. Sedefçilik sanatı ile uzun yıllar yoğun uğraşı gösteren Baydar, ustasının ölümüne kadar dostlukları devam ederken, aynı zamanda yanında hafta sonları çırak olarak da çalışarak sedefçilik sanatı ile ilgili tüm teknik ve uygulamalarını öğrendi.

Geçmişte Sanat hakkında köşe yazarlığı da yapan Baydar, Sedefçilik sanatını ustası ile Sedefçiliğe yönelik ‘’Yaşayan ve Yaşatanlar‘’ başlıklı röportajı Çağımız Dergisinde yayınlandı. 1982 yılında ustasının vefatına kadar usta-çırak ilişkisi ve dostlukları yaklaşık dört yıl sürdü.

Baydar, yönetici olarak görev yaptığı ülkemizin önemli kuruluşlarında yoğun ve tempolu iş yaşamının yanısıra, gönül verdiği sanatında başarılı olmayı ve eş zamanlı olarak sürdürdüğü profesyonel iş yaşamını da başarı ile uzun yıllar sürdürdü. Sedef Kakmacılığı, musiki gibi ilkleri arasında olanların yanısıra diğer sanat dalları ile de kısmi olarak deneme ve çalışmalar yaptı. Yaptığı sanat çalışmalarını hemen hemen tamamiyle ev ortamında gerçekleştirdi. Yıllar böyle ilerlerken Sedefçilik sanatı ile ilgilenmesinin yanı sıra fırsat bulduğu zamanlarda ; sanatın anlatımı ve tanıtımı ile ilgili kısa ve uzun metraj belgesel çekimleri içerisinde yer aldı, konferans ve seminerlerde bildirimlerde bulundu.

Bu yoğun faaliyet dönemi içerisinde muhtelif musiki derneklerinin saz heyetlerinde ve çeşitli topluluklarda kendi yapmış olduğu klasik kemençesi ile katılarak musiki meşk etti. Bundan on yıl önce profesyonel iş yaşamını kendi arzu ve isteğiyle sonlandırdı. Profesyonel iş yaşamını sonlandırmasına birkaç yıl kala adını SEDEFHANE olarak belirledikleri atölyelerini dış ortamda oluşturmak üzere ikametgahından atölye ortamına taşıdılar. Uzun yıllardan beri sabır gösterdiği sanatı’na daha fazla zaman ayırarak, daha çok üretmek ve bu güzel sanatı yaşatanlar arasında katkıda bulunanlardan olmak hedefiyle aynı zamanda bu sanata gönül veren Sedefkar evladıyla birlikte yol haritasını çizdiler.

Böyle bir dönem içerisinde SEDEFHANE adlı atölyelerine musiki ve sanata yakın ilgisi olan evladı, çırağı Serhat Hilmi Baydar‘ın gönül vermesiyle birlikte sanat ile ilgili bilgi aktarımları ve uygulamaları süreci başladı. Serhat Hilmi Baydar T.C Kültür ve Turizm Bakanlığınca Sedefkar olarak resmi ünvanını aldı. Bundan sonra ki aşamada oluşturulmuş olan SEDEFHANE ünvanını da markalaşma yolunda mesafe katetmek üzere TPE tarafından tescillenmesi sağlandı. SEDEFHANE ünvanlı mütevazi Sanat Atölyelerinde babası ile birlikte Yaklaşık 50 yıldır klasik kemençe yapımı-sedeflenmesi, Eser-i İstanbul eserleri yapımı, sedefli ve sedef kakmalı eserlerin bakım-onarım ve restorasyon-konservasyon çalışmalarını da birlikte sürdürmektedirler.

Ayrıca klasik kemençeyi icra edenlerin sahne-konser ve kayıt gibi alanlarda ses kalitesi olarak sorun teşkil eden durumlar için faydalı bir çalışma yapılarak öncü olunmuştur. Bu duruma çözüm bulabilmek amacıyla halen ar-ge faaliyetlerini sürdüren SEDEFHANE Sanat Atölyesi, sazın eşiğini boynuz malzemeden yapmaya 2010 yılından itibaren başladı. Boynuz eşik klasik kemençede kullanıldığında verim ve sonuç alındığı birçok icracı tarafından bizzat 28 Nisan 2012 Yıldız Teknik Üniversitesi Vedat Kosal Müzik Uygulama Araştırmaları Merkezi Kemençe Çevresi III programında bizzat ortaya konulmuştur.

Yaşamları boyunca üstlendiği görevlerde aldıkları sorumlulukları layıkiyle ve başarıyla sürdürmüş olan baba-oğul, profesyonel iş yaşamındaki deneyimlerini ve sanatla ilgili bilgi birikimlerini SEDEFHANE ünvanlı atölyelerinde birlikte el ele, omuz omuza ve gönül gönüle vererek uzun soluklu yolculuklarına, kızı da sedefkar katılarak Beylikdüzü Belediyesi Atatürk Kültür ve Sanat Merkezin de devam etmektedirler.